A cég vezérigazgatója úgy véli, hogy a kiemelkedő nyereség kifejezetten jó hírnek számít a tavalyi 3,1 milliárdos veszteség után. Konkrét járműben számolva mindez azt jelenti, hogy a Renault az idén összesen 2,6 millió gépkocsit értékesít, 300 ezerrel többet, mint egy évvel korábban, és ez várhatóan 38 milliárd eurós árbevételt eredményez majd, szemben a 2009-es 33,7 milliárddal.
Igaz, az eredmény jelentős részben a Renault külföldi érdekeltségeinek köszönhető: a japán Nissan, az orosz Avtovaz, illetve a svéd Volvo összesen mintegy 1,3 milliárd eurónyi nyereséget hoz a cég számára. A harmadik negyedévben például a Renault által 43 százalékban tulajdonolt Nissan tevékenysége 403 millió eurós nettó nyereséget eredményezett, további három milliárd euró pedig a Volvo kamiongyártóban való 15 százalékos részesedés eladásából folyt be.
Elemzők szerint nem biztos, hogy a kiemelkedő eredmény új munkahelyek teremtését is magával hozza francia területen, az év végén ugyanis gyakorlatilag véget ér a kormány által a gazdasági válság elején bevezetett roncsprémium, ami az eladások megtorpanását eredményezheti. Emellett az eddigi adatokból az derül ki, hogy a roncsprémium elsősorban a külföldön készült kisautók eladását dobta meg, például a Szlovéniában gyártott Twingóét vagy a Romániában készült Dacia Sanderóét.