Egy drezdai vásárló mosolyogva állapította meg, hogy nincs új a nap alatt. Annak idején több évet kellett várnia, hogy a gyár leszállítsa új Trabantját, most pedig, miután aláírta a szerződést egy Opel megvételéről, a cég közölte vele, hogy legkorábban fél év múlva veheti birtokba, annyi a megrendelés.
Ám nemcsak az Opel gyártmányai iránt nőtt meg az érdeklődés: az Audikat és a Volkswageneket is viszik, mint a cukrot. A német autóklub közlése szerint soha nem vásároltak annyi új kocsit, mint idén, holott nemrég még - a pénzügyi válság hatásának ellensúlyozására - a kormány roncspénz fizetésével élénkítette az új személyautók vételét.
Az ez évi adatok minden korábbi rekordot megdöntöttek: ha az esztendő hátra lévő másfél hónapjában tovább tart az autóvásárlási kedv, az autógyárak közel 3 millió magánvevő igényét elégíthetik ki. Mindezt megtetézi a külföldről érkezett megrendelések tömege, ugyanis becslések szerint idén a kivitelre szánt járművek száma megközelíti a 6 milliót.
Az autóklub szóvivője utalt arra, hogy az Audi, a Volkswagen, az Opel és a BMW teljes kapacitással dolgozik, de a beszállító ipar nem győz idejében eleget tenni a temérdek megrendelésnek. Az így fellépő akadozások lassítják az új kocsik átadását, ami a jelek szerint mégsem tántorítja el a vevőket a német gyártmányok előnyben részesítésétől.