A világon minden tizenkettedik ember nagyvárosban él, és a lakosok tömege, valamint közlekedési szokásaik döntően befolyásolhatják a klímaváltozás elleni harcot - utalt rá a New York-i polgármester, aki most került a C40 nevű szervezet élére.
A nagyvárosok koalíciójaként ismert csoportot a széndioxid-kibocsátás csökkentésére hozták létre öt évvel ezelőtt. A rendelkezésre álló statisztikák szerint a tag-városok vezetése 1 millió taxi felett rendelkezik - ha ezek esetében sikerülne lecsökkenteni az emissziót, az nagyon komoly lépés lenne - hangoztatta Bloomberg a polgármesterek Hong Kong-i találkozóján.
A róla elnevezett üzleti hírügynökséget megalapító Bloomberg azt is felvetette, hogy a városok összefoghatnának és ugyanolyan típusú kocsikat rendelhetnének. Később elismerte, hogy a különböző biztonsági előírások, szabályok, gazdasági és gyakorlati okok miatt ez nem lehetséges, ám néhány város így is közösen rendelhetne "egységesített" taxikat.
"A nemzeti kormányok otthon és a nemzetközi porondon is küszködnek azzal, hogy fellépjenek a klímaváltozás ellen. Mi kitölthetjük az űrt, mi lehetünk a vezetők" - mondta Bloombert a koalíció polgármestereinek.
A tavalyi, koppenhágai klímacsúcs kötelező erejű nemzetközi szerződés nélkül zárult, és a dokumentum aláírói nem tettek konkrét vállalásokat a széndioxid-kibocsátás csökkentésére. A legtöbb ENSZ-tagállam szerint egy évvel később, a közelgő cancúni klímakonferencián sem lesz előrelépés.
New York vezetőjeként Bloomberg elrendelte az energiahatékony elektromos eszközök használatát a városi épületekben. Mint mondja: már az építési előírások szigorításával sokat lehet tenni. A polgármester azzal próbál példát mutatni, hogy metróval jár munkába.
A kínai Sencsen alpolgármestere a konferencia előtt azt mondta, hogy a város útjain három éven belül 35 ezer elektromos meghajtású jármű fut majd. A kínai hatóságok emellett azt tervezik, hogy 2020-ra az elektromos járművek akkumulátorainak vezető gyártójává teszik az országot.