Az okostelefonok számára az Egyesült Államok az egyik legfontosabb piac. Az a tény, hogy a Motorola Android operációs rendszert használó telefonjait a Verizon szolgáltató előfizetői kaphatják meg, hozzájárult ahhoz, hogy három éve először profitot termeljen a cég mobil üzletága. A CNN egyenesen a technológiai ágazat Lázárjának nevezte a feltámadó gyártót. A másik kifejezés a "comeback kid" volt, amivel a különböző botrányai után mindig talpra álló Bill Clinton elnököt illették kormányzása idején.
Úgy tűnik, az amerikai fogyasztók imádják a Droid 2 és a Droid X szupertelefonokat. Az egyiken a kitolható billentyűzet veri az iPhone-t, a hatalmas méretű másik modellen a 8 megapixeles, optika a HDTV-csatlakozó és az a tény, hogy három különböző mikrofon található rajta a jobb hangminőség érdekében.
Nem biztos azonban, hogy a mobiltörténelem egyik meghatározó modellje, a Razr gyártója sokáig örülhet. Jövőre valószínűleg a Verizonon is megjelenik a népszerű iPhone, amely eddig csak a rivális AT & T ügyfelei számára volt elérhető.
A Motorola azt mondja, további marketinggel, újabb modellekkel és több középkategóriás telefonnal próbálja majd felvenni a versenyt a vetélytársakkal. A cég várhatóan a jövő évben két részre válik szét. A cégvezetés abban bízik, hogy továbbra is fenn tudja tartani a stratégiai partnerséget a Verizonnal, amely sokat költött a Motorola Droid telefonjainak népszerűsítésére.
Ennek köszönhetően a gyártó mobiltelefon üzletága a harmadik negyedévben három millió dolláros profitot termelt, szemben a tavalyi időszak 183 milliós veszteségével. A Motorola 2006 óta fokozatosan szorult vissza a versenytársak mögött, mivel sokáig nem tudott előrukkolni az ikonikus Razr utódjával.
A cég összes profitja az elmúlt negyedévben 109 millió dollárra emelkedett a tavaly ilyenkori 12 millióval szemben. A vállalat a hálózati eszközök eladásából is hasznot húzott és a piaci várakozásoknál jobb eredményt produkált. A nagy kérdés az, hogy stabilizálódik-e a növekedési trend.