Idén Münchenben mintha elmaradt volna a nyár, de az Oktoberfestre mégis kisütött a nap, és az elmúlt két hét során szinte alig volt olyan nap, hogy esett volna az eső. Más szóval még az időjárás is kedvezett a korábbi rekordok megdöntéséhez.
A bajor főváros turisztikai hivatalának elnöke, Gabriele Weishäupl elmondta, hogy szinte már nem is kell reklámot biztosítani a sörfesztivál számára, annyi a kül- és belföldi látogató. Míg tavaly alig több mint 5,5 millióan keresték fel a világ legnagyobb sörünnepét, idén a látogatók száma már tegnap estig megközelítette a 6,5 milliót.
A 14 óriás-sátorban egyenként közel 10 ezer férőhely volt, ezt megtoldották a csarnokok köré telepített, szabad ég alatt felállított hosszú asztalokkal és lócákkal. A tömeg ellenére a kiszolgálás példásnak tűnt, perceken belül megjelent a pincérnő a korsóban töltött sörökkel - igaz, még a hab sem érte el az egy litert jelző vízszintes vonalat, de ezen senki sem háborodott fel, noha egy korsó sör ára lassan megközelíti a 10 eurót.
Így nem meglepő, hogy idén a szokásosnál egy nappal hosszabb ideig tartó Oktoberfest bevétele megközelíti az egymilliárd eurót. Tény, hogy ebbe a csillagászati összegbe bele tartozik a sörözést kísérő szórakozásokból és emléktárgy-vásárlásokból származó bevétel is, de aligha van még egy német város, amely lényegében két hét alatt ekkora turisztikai forgalmat bonyolít, mint az Oktoberfest idején a bajor főváros.