Kína a világ legnagyobb felvevőpiaca, így szinte magától értetődik, hogy az autógyárak is igyekeznek minél több gyártmányukat a távol-keleti országban értékesíteni.
A német gépkocsik főleg technikai szempontból komoly elismerésnek örvendenek Kínában. Alighanem erre vezethető vissza a példátlan érdeklődés a német márkák iránt.
A január óta eltelt időszakban a német autógyárak kereken háromszor annyi személygépkocsit exportáltak Kínába, mint a múlt évben. Az összforgalom megközelítette a 4,5 milliárd eurót. S ez csak egy része a német márkák kínai forgalmazásának, ugyanis a Volkswagen és az Audi már jó ideje több gyárat létesített a távol keleti országban, és az így licence alapján készült kocsik eladása további bevételt jelent az anyavállalatnak.
Az Audi ingolstadti központjában arra számítanak, hogy jövőre Kína lesz a cég első számú piaca. Eddig ugyanis a legtöbb Audit Németországban adták el.
Ennek ellenére a kínai piac mégsem a legfontosabb a német autógyárak számára, ugyanis már évek óta az első helyen Nagy-Britannia szerepel, a dollár árfolyamának meggyengülése óta az amerikai piac a második helyre szorult. A német statisztikai hivatal kimutatása szerint az év első hat hónapjában 2,2 millió gépkocsit exportáltak Németországból.