A hét fő pontban összefoglalt nyílt levében az Ipar és Kereskedelmi Kamara a gazdasági életnek okozott több milliárdos kárt emleget és rámutat arra, hogy a 35 évnél fiatalabb nemzedék csaknem fele szívesen vásárol olyan márkásnak tűnő árucikket, amelyről pontosan tudja, hogy hamisítvány.
Ezért a kamara kettős stratégiát ajánl a kormánynak: részben a hamisítók elleni küzdelem fokozását, részben pedig a közgondolkodás megváltoztatását, illetve a szellemi tulajdonnal kapcsolatos álláspont módosítását.
Az érvek között szerepel az is, hogy a hamisított áruk után nem fizetnek adót, és így az állam jelentős bevételtől is elesik. Az Ipar és Kereskedelmi Kamara a munkahelyek pusztulásáról is pontos adatokkal szolgál: a közelmúltban mintegy 70 ezer alkalmazott vesztette el az állását az utánzat iránti kereslet felszökése nyomán.
Az igazságügy miniszterhez intézett levél utal arra is, hogy manapság nemcsak márkás és ezért drágább divatcikkeket hamisítanak, hanem számítógép alkatrészeket, gyógyszereket, kerékpárokat, sőt még papír zsebkendőt is. Jól értesült források szerint az utánzatok legtöbb esetben Kínából származnak, és ezen árucikkek központi elosztója a Budapesten élő kínai közösség.