Konkrét és kézzelfogható adatokat követel a francia pilóták egyik legnagyobb szakszervezete arról, hogy az izlandi vulkán által kilövellt hamu valóban veszélyt jelent-e a repülés biztonságára. Franciaországban - Németországhoz és Nagy-Britanniához hasonlóan - egyre többen vélik úgy, hogy az európai repülésügyi hatóságok erősen eltúlozták a veszélyt, és a légterek mielőbbi megnyitását szeretnék elérni.
Az Air France vasárnap egy üres Airbus géppel próbarepülést hajtott végre a délnyugat-franciaországi Toulouse-ból kiindulva, és egyik képviselője azt mondta: leszállás után semmilyen elváltozást sem észleltek a hajtóművekben. A francia környezetvédelmi miniszter is a vizsgálatok felgyorsítása mellett érvelt a hétvégén mondván: európai, illetve nemzetközi szintű döntésre van szükség a repülők elindításához. Az óvatosságot jelzi ugyanakkor, hogy Jean-Louis Borloo hozzátette: az így elinduló gépeket önkéntes pilóták vezetnék, de kérdés, hogy lenne-e utas, aki felszállna ezekre a járatokra, és cég, amely vállalná a biztosításukat.
A Fillon-kabinet szombaton válságstábot állított fel a külföldön rekedt mintegy 200 ezer francia állampolgár hazavitelének koordinálására, és a külügyminiszter azt mondta: a diplomáciai hálózat segít az érintetteknek szállást találni a helyszínen, illetve felvenni a kapcsolatot az utaztatójukkal, családjukkal, illetve munkáltatójukkal.
A repülőtársaságok és utazási irodák a közutakon elérhető desztinációkról, Spanyolországból, Olaszországból vagy Horvátországból különbuszokkal hozzák haza utasaikat, a francia vasúttársaság pedig plusz vonatokat indításával igyekszik pótolni a kieső repülőjáratokat.
A légi járatok szüneteltetése egyébként nemcsak a busz- és vasútjáratokon, hanem a tengeri közlekedésben is elképesztő forgalmat generál: a Korzika-szigete és Franciaország közötti kapcsolatot biztosító hajók a hétvégén zsúfolásig megteltek, és hasonló volt a helyzet a Nyugat-Franciaországból Angliába induló járatok esetében is.