Februárban még alig fél százalék volt az infláció, márciusban azonban lendületbe jött és a szövetségi statisztikai hivatal ma közzétett jelentése szerint elérte az 1,1 százalékot.
Kiváltképpen az energiahordozók drágultak. Egy év alatt a fűtőolaj ára 35 százalékkal, a gépkocsi üzemanyagé pedig 21 százalékkal nőtt. A benzinár folyamatos emelkedése a közlekedés és az áruszállítás drágulását vonja maga után, ezért Berlinben a kormány fontolóra vette a beavatkozást, és a gazdasági miniszter a kartellhivatalhoz fordult.
Rainer Brüderle ugyanis nem tartja kizártnak, hogy a kőolajipari vállalatok egymás közötti titkos megállapodás alapján emelték közel másfél euróra egy liter benzin árát. Igaz, már a dízel literét is sok helyen 1 euró 20 cent felett mérik.
A német autóklub azzal igyekszik a kedélyeket nyugtatni, hogy már évek óta az egekbe szökik a húsvéti ünnepek előtt a gépkocsi üzemanyag ára, de utána némileg ismét csökken.
Az Európai Központi Bank frankfurti székhelyén az infláció emelkedéséről szóló híreket hűvösen fogadták, és rámutattak arra, hogy az euró fölött őrködő intézmény csak akkor lép közbe, ha a drágulás üteme túllépi a kettő százalékot. Ettől azonban nem tart Központi Bank a jelenlegi helyzetben.