Szlovákiában tavaly egy ötödével esett vissza az autógyártás, s ezzel az ország elveszítette azt az első helyet, amit az egy lakosra jutó autógyártás tekintetében eddig élvezett. E tekintetben Szlovákiát Szlovénia és a szomszédos Csehország is megelőzte.
A most közzétett adatok szerint tavaly 463.140 autót állítottak elő Szlovákiában, míg egy évvel korábban csaknem 600 ezer autó hagyta el a gyárak kapuit.
A visszaesés főként annak tulajdonítható, hogy tavaly közel felével csökkent a Volkswagen pozsonyi részlegének a termelése. Az üzemben 106 ezer személygépkocsit gyártottak, a legkevesebbet 1997 óta. 2008-ban még 188 ezer autó készült Pozsonyban.
A csökkenés legfőbb oka, hogy főleg a nyugat-európai piacon jelentősen visszaesett a Pozsonyban gyártott, luxuskategóriába tartozó Volkswagen Touareg, az Audi Q7 és a Porsche Cayenne modellek iránti kereslet.
Tavaly Szlovákiában a PSA Peugeot Citroen volt a legnagyobb gyártó,a nagyszombati üzemben 207.128 gépkocsi készült, 13 százalékkal több, mint 2008-ban. Nagyon sikeresnek bizonyult a Citroen Picasso új modellje. Idén az év eleje óta azonban csökkent a kocsik iránti kereslet, ezért nemrég bejelentették, hogy a közlejövőben 13 napos termelési szünetet tartanak Nagyszombaton.
A zsolnai KIA-gyárban tavaly 150.015 járművet állítottak elő, míg egy évvel korábban valamivel több, mint 200 ezret. A visszaesés ellenére a dél-koreai óriás vezetősége derülátó, és nemrég hagyta jóvá egy új motorgyártó részleg építését. A prognózisok szerint az idén ismét 200 ezernél több autót gyártanak majd Zsolnán, különösen az új Hyundai ix35-ös modellhez fűznek vérmes reményeket a gyár vezetői.