2007-ben a brit városközpontok üzletsorain a boltok 4 százaléka állt üresen, jelenleg 12,5 százalék az arány. Egyes kisvárosok főutcáján több a bedeszkázott bolt, mint a nyitott.
Okozója ennek a gazdasági visszaesés, aminek következtében a veszteségeket szenvedett spekuláns ingatlan-vállalkozók épp úgy ugrásszerűen emelik az üzlethelyiségek bérét, mint a mérleghiánytól szenvedő önkormányzatok, de legalább ennyire oka a boltbecsukásoknak az, hogy a lakosság körében egyre többen váltanak át az internetes vásárlásra. Pedig - mondják a tradicionalisták - az az igazi, ha a vásárló kezébe veheti, alaposan megnézheti az árucikket, felpróbálhatja a ruhát. De az internetes vásárlás kényelmes és az internet áruházak csábító árengedményeket kínálnak. A városközpontok boltjai megszenvedik mindezen felül a gépkocsi-parkolási megszorításokat is.
Angliára valaha azt mondták, hogy "a boltosok nemzete". Ezzel főként a britek kereskedelmi érzékére céloztak. Tudták, hogyan kell az árut olcsón beszerezni és tisztességes haszonnal eladni. De a brit kisvárosi üzletsorokra a kisstílűség volt jellemző. A franciák és az olaszok, a jómód megteremtése után immár a skandinávok és a németek meg az osztrákok is tudják, hogyan kell egy-egy kis üzletet elegáns butikká tenni, különleges vagy finom áruval, elegáns kiszolgálókkal. Az angol boltosok az utóbbi évtizedekben tanulják ennek a kereskedelmi stílusnak a fogásait. S amelyik erre képtelen, az - tekintettel a nehéz időkre - lehúzhatja a rolót.