A szakértők szerint ez a változás elsősorban az autógyártók beszállítóit és alvállalkozóit érinti majd a legsúlyosabban, és bár e szektorban tavaly már 35 ezer ember elvesztette a munkahelyét, idén és jövőre újabb elbocsátási hullám várható. A legdurvább folyamatokra az öntödékben és az autó-felszereléseket gyártó üzemekben számítanak, ahol az előrejelzések szerint tízből hét munkahely megszűnik a következő két évben.
A német Bosch autóalkatrész-gyártó például a tavalyi leépítések után, melyek mintegy négyszáz dolgozót érintettek, idén újabb ötszáz ember elbocsátását tervezi Franciaországban. A legnagyobb francia alkatrészgyártónál, a Valeónál ennél is komolyabb átszervezésre készülnek: a világ számos országában jelen lévő társaság vezetése globális szinten mintegy ötezer ember elbocsátásával számol.
A szakértői bizottság a gumiabroncs ágazatban is drámai változásokra számít, és azzal kalkulálnak, hogy országos szinten több mint ötezer munkahely szűnhet meg. A Magyarországon is jelenlévő Michelin gumiabroncsgyár például tavaly már elbocsátott kétezer embert, idén pedig egyik üzemének végleges leállítására készül. Hasonló lépés várható az amerikai Goodyearnél is, amely az észak-franciaországi Amiens-ben működő, mintegy 800 embert foglalkoztató gyárát készül felszámolni.
A várható változások kezelésére az ipari miniszter egy tudományos bizottságot hívott össze, amely az elképzelések szerint konkrét tanácsokkal segíti majd a bajba kerülő vállalatokat. A szakszervezetek mindeközben úgy vélik, a tavalyi után idén újabb munkahelyi konfliktushullámra lehet számítani Franciaországban.