A kifogások ellenére kötelező érvénnyel vezették be London Heathrow légikikötőjében, valamint Manchesterben a testszkenner használatát. Míg a lemeztelenítő átvilágítást már alkalmazó 19 amerikai repülőtéren választani lehet a szkenneres ellenőrzés vagy az alapos testi motozás között, Heathrow-n és Manchesterben nincs ilyen lehetőség. Aki nem áll a szkenner elé, az nem szállhat fel a repülőre.
A brit közlekedési miniszter hangsúlyozza, hogy ha valaki, megértve az eljárás biztonságvédelmi okait, elfogadhatónak tartja a végigtapogatásos motozást, az bízvást beleegyezhet az elektronsugaras átvilágításba is. A háromdimenziós képet csak az elkülönített fülkében ülő ellenőr látja, női utasok esetében női alkalmazott, és a szkennelés után a kép azonnal eltűnik, nem rögzíthető.
A gyermekpornográfiára vonatkozó brit törvény azonban kizárja a 18 éven aluliak meztelen szkennelését.
Az Európai Unió jogi biztosa általában ellenzi a mindent megmutató átvilágítás alkalmazását, és emiatt két éven át porosodott négy darab, egyenként 30 millió forint értékű szkenner a Heathrow repülőtéren. A brit illetékesek most úgy határoztak, hogy nem várják meg az Unió hosszan húzódó bizottsági vitáinak a végét, mert a terrorveszély erősödött.
Kérdés, tökéletes-e a készülék? Egyes szakértők szerint nem. Folyadékokat és bizonyos vegyi anyagokat ugyanis nem jelez.
S kit érdemes átvilágítani? Az Egyesült Államok hatóságainak legújabb bejelentése szerint ott elsősorban kubaiak, irániak, szudániak, líbiaiak, nigériaiak, jemeniek és pakisztániak esetében alkalmazzák a testszkennert, valamint a kézipoggyász átvizsgálását.
Nagy-Britanniában etnikai vagy vallási megkülönböztetés a jogvédők heves ellenkezésével találkozna. Viszont az utas gyanús lehet, ha repülőjegyét készpénzért vásárolta, vagy ha mindössze egy kis táskával utazik. A biztonsági ellenőrök tanfolyamokon sajátítják el, milyen jelekre figyeljenek, hogyan szűrjék ki az izgatottan vagy zavartan viselkedő utasokat.