A pozsonyi repülőtér - főleg Béccsel és Budapesttel összehasonlítva - nem tartozik a nagy légikikötők közé. Tavaly valamivel több, mint 1,7 millió utas fordult meg a repülőtéren, ez 23 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Amint azt Dana Madunická, a Stefanik repülőtér szóvivője a SITA hírügynökségnek nyilatkozta, a visszaesés alapvető okait a nemzetközi gazdasági válságban, a Nagy-Britanniában dolgozó szlovák állampolgárok tömeges hazatérésében és a SkyEurope Airlines fapados társaság csődjében kell keresni.
A repülőtér nemzetközi forgalma csaknem 21 százalékkal 1,59 millió utasra esett vissza. A legtöbben, csaknem 300 ezren a Pozsony - London útvonalon utaztak, valamivel több, mint 100 ezren repültek Milánóba és Kassára is.
A hazai személyszállítás 44 százalékkal csökkent éves szinten. A belső szlovákiai járatokat mindössze 108 ezer utazó vette igénybe.
A SkyEurope Airlines mellett a szintén fapados Seagle Air ment csődbe tavaly. Mindkét légitársaságnak a pozsonyi repülőtéren volt a bázisa, kiesésüket mindmáig nem sikerült pótolni.
Zdenek Schraml, a pozsonyi repülőtér ügyvezető igazgatója szerint 2009 a szlovákiai civil légi forgalom egyik legnehezebb éve volt. Megmutatkozott, hogy a szlovák légi közlekedés nagyon sebezhető és érzékeny minden gazdasági változásra.
A válság idején még jobban láthatóvá vált, hogy Pozsony és Szlovákia nem túlságosan vonzó célpontok a külföldiek szemében - nyilatkozta a pozsonyi repülőtér igazgatója.
A forgalom visszaesése ellenére folytatódik az új, modern utas-terminál építése, átadását még a nyári turistafőidény előtt tervezik. A korábbi, Mikulás Dzurinda vezette kormány külföldi tőkét akart bevonni a repülőtér korszerűsítésbe, ám Robert Fico kabinetje röviddel a választások után úgy döntött, hogy a főváros légikikötője állami tulajdonban marad és meghiúsította a bécsi repülőtérrel tervezett szorosabb együttműködést is.