Ha valakinek nem okozott bajt a gazdasági válság, az a kaliforniai Apple Computer cég. Az iPhone-ról ismert vállalat az elmúlt év utolsó negyedévében megduplázta az érintőképernyős telefon eladásait, és közel 3,4 milliárd dolláros profitot könyvelhetett el. Mindezt annak ellenére érte el, hogy termékei gyakran drágábbak, mint a versenytársakéi.
"Hatalmas örömöt jelent, hogy történetünk legjobb negyedévét zártuk" - mondta a cég pénzügyi főnöke, Peter Oppenheimer. A tavalyi első negyedév forgalma több mint 15 és félmilliárd dollár volt, annyi, amekkora rendkívüli hitelt adott Magyarországnak 2008-ban a Valutaalap.
Steve Jobs, az ikonikus vállalat vezérigazgatója burkoltan utalt rá, hogy a szerdai nap ismét az Apple-re irányul a figyelem "egy fontos új termék piacra dobásával".
Nos, a bennfentesek, és a rajongók tudni vélik, hogy a vállalat végre bemutatja a régóta várt, billentyűzet nélküli, érintő képernyős számítógépét az Apple Tabletet. Arról, hogyan is nézhet ki a gép, már hónapok óta keringenek képek az interneten. Az, hogy az új eszközzel lehet majd internetezni, e-mailezni, zenét hallgatni és filmeket nézni evidens, de a nagy titoktartás miatt szerda reggel sem lehetett tudni még pontosan, hogy mit rejt magában a doboz.
A vállalat azt is beharangozta, hogy piacra dobja mobiltelefonja új változatát, amelyet úgy jellemzett, mint egy "szteroidokkal felturbózott iPhone"-t.
Az Apple körül azért alakult ki mánia, mert bár számítógépei - a Windowstól különböző operációs rendszere miatt - jóval kevésbé terjedtek el, a vállalat dizájnjával és a felhasználói élményre való odafigyeléssel folyamatosan formálja az informatikai kultúrát.
A pénzügyi jelentésből kiderült, hogy a legnagyobb növekedést a cég nem az Egyesült Államokban, hanem Nyugat-Európában és Kínában produkálta. Az iPhone hivatalosan tavaly jelent meg a Kínai Népköztársaságban, és eddig 200 ezret aktiváltak, ami a piac méretéhez viszonyítva szerény mennyiség. Viszont mindez azt is jelenti, hogy ezek a piacok a növekedés kulcsai számára.