Londonban kártalanítják az utasokat közlekedési sztrájk esetén

Infostart
2010. január 12. 05:40
Londonban nem csak általános közlekedési sztrájk esetén, hanem már az esetben is kártalanítják a heti- és havibérleteseket, ha a metrónál van munkabeszüntetés.

A londoni közlekedési vállalat szabályzatának egyik pontja szerint kártalanítást lehet követelni, ha a metró vagy a busz közlekedés az üzemeltető hibájából tizenöt percnél hosszabb ideig szünetel.

Kérdés, mi tekinthető az üzemeltető hibájának. Sztrájk, a vállalatvezetőség véleménye szerint, semmiképp sem. De a 700 ezer londoni heti- vagy havibérletest nem akarja magára haragítani a cég, ezért közlekedési sztrájk esetén hajlandó elfogadni kártalanítási igényléseket.

Általános, tehát a metrót és az autóbuszt egyaránt érintő sztrájkra hosszú évek óta nem volt példa Londonban, de a metropolisz hatalmas kiterjedését és sűrű, akadozó közúti forgalmát figyelembe véve nyilvánvaló, hogy már az is komoly zavart okoz, ha a metró áll le sztrájk miatt. Tehát a bérleteseknek, az indoklás szerint "a vállalat jó szándékának kifejezéseként" részleges kártérítést nyújtanak.

E körül általában nagy a káosz és kevés a felvilágosítás. Az igénylést interneten kell benyújtani, amihez nem mindenki ért, és jó esetben 28 napon belül küld a közlekedési vállalat olyan utalványt, amivel arányosan csökkentett áron lehet megvásárolni a következő bérletet.

Az egyidejű busz és metró sztrájk nagyon ritka. Hajdan volt még a londoniakban kellő szolidaritás, és általános közlekedési sztrájk idején szinte minden magánautó készséggel felvett a munkahelyük felé gyalogoló londoniakat. A legutóbbi busz és metró sztrájk alkalmával már hiába próbált stoppolni bárki. Bajba jutottak megsegítésére általában még van hajlandóság, de az egymás iránti bizalom mintha csökkenő félben volna.

Így azután kombinált tömegközlekedési munkabeszüntetés idején, ha olykor előfordul ilyen, tízezrek maradnak távol a munkahelyüktől.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást