Az A 20-as autópálya az ország újraegyesítése után készült el és Lübecket köti össze a lengyel határhoz közel fekvő Greifswalddal.
Megnyitása óta most fordult elő első alkalommal, hogy le kellett zárni, mert a hófúvás miatt járhatatlanná vált. Noha a rendőrség már korábban is figyelmeztette az autósokat, hogy csak rendkívüli esetben használják gépkocsijukat, az A20-as autópálya közel 200 jármű számára csapdának bizonyult, mert a tomboló hóvihar egyszerűen lehetetlenné tette az előre jutást.
Így a vezetők számára nem maradt más választás, mint egyszerűen leállni és várni a jószerencsét, azaz a mentőalakulatok megjelenését. Vasárnapra virradóan a hókotrók megfeszített erővel igyekeztek szabaddá tenni az utat legalább a mentőalakulatok számára, hogy elérhessék a járművekben rekedt fagyoskodókat és elszállíthassák őket a közeli helységek jól fűtött iskolaépületeibe, ahol átvészelhetik az autópálya szabaddá tételéig tartó órákat.
Ez ugyanis még eltart egy ideig, mert a hókotró járművek szinte lépésben tudnak előrehaladni az elakadt teherkocsik és személyautók miatt. Persze a vasútforgalmat is súlyosan érinti a zimankó. Egy szerelvény immár tegnap este óta vesztegel a nyílt pályán és utasai a fűtetlen kupékban dideregnek. A bajt az áramkiesés okozta, miután több felé a hótömeg súlya alatt fák zuhantak a magasfeszültségű vezetékekre.
Az időjárási szeszélyért a Daisy névre keresztelt alacsony nyomású rendszer és a sarkvidéki eredetű hideg levegő ütközése a felelős, ami éppen Németország térségében történt. Előbb a francia-német határt vette célba, ahol szombatra virradóan több, mint 300 Franciaország felé tartó teherautó akadt el, majd az ország középső területén tombolt és okozott súlyos fennakadásokat a légiforgalomban. Nürnbergben kicsúszott a kifutópályáról az Air Berlin Boeing 737-es gépe,de sérülés nem történt. Egy hét alatt ez volt a harmadik eset, amikor az Air Berlin repülőgépével hasonló, szerencsére kisebb probléma történt.
Európa második legnagyobb légikikötőjében, a frankfurti repülőtéren csak megfeszített erővel tudják úgy-ahogy fenntartani a forgalmat, de még így is számos járatot kellett törölni illetve elirányítani, a pórul járt utasokat pedig szállodákban elhelyezni. A meteorológia előrejelzése szerint a Földközi-tenger felől érkező és nagy nedvességtartalmú alacsony nyomású rendszer és az északi hideg levegő összecsapása még napokig éreztetheti hatását.