Megtérítik a bankok a kártyamizéria okozta károkat

Infostart
2010. január 8. 18:00
Megtérítik ügyfeleik anyagi veszteségét azok a német pénzintézetek, amelyeknek a bank- és hitelkártyái január 1. óta használhatatlanná váltak. Ez a megoldás még mindig lényegesen olcsóbbnak ígérkezik, mint a sok millió hitelkártya bevonása és újjal történő helyettesítése.

A nemzeti bank feladatát betöltő Bundesbank elnökségi tagja gyors lépéseket sürgetett a bank- és hitelkártyák használata körüli zűrzavar felszámolására, egyben pedig a kártyákat kibocsátó pénzintézeteket tette felelőssé az ügyfelek veszteségeiért.

A kártyákba épített mikrochip nem tudta értelmezni a 2010-es évszámot, és így január 1. óta közel harmincmillió betéti, illetve hitelkártya vált gyakorlatilag használhatatlanná. Mivel Németországban minden szinten már jó ideje szorgalmazzák a készpénz nélküli fizetést, sokan még az élelmiszerüzletekben is bank-, illetve hitelkártyával fizetnek.

Ezeket azonban az újévben csak ott fogadták el, ahol a pénztárakban működő terminálok nem a mikrochipről hanem a kártya fekete mágnesszalagjáról olvassák le az adatokat.

A kártyát kibocsátó pénzintézetek kezdettől fogva elzárkóztak az óriási költséggel járó kártyacserétől, ehelyett közvetett módon, a bank-automatákon keresztül orvosolják a hibát, de ez még eltart egy ideig, ezért ügyfeleiket átmenetileg a készpénzzel történő fizetésre ösztönzik, egyben pedig hajlandónak mutatkoznak írásban történő bocsánatkérésre, valamint a bizonyítható anyagi veszteségeik megtérítésére. Becslések szerint a hiba közel negyedmilliárd euró költséget okozhat a bankoknak.

A német kiskereskedelmi szövetség ügyvezetője is a karácsony utáni kiárusításban fellépett komoly akadozásról panaszkodott, mert számos üzletben a vevők nem tudták használni kártyájukat és készpénz híján kénytelenek visszaadni a megvételre kiszemelt árut.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást