A francia elemzők "kisebb csodáról" beszélnek, az éve elején ugyanis még mindenki a háztartások nehéz anyagi helyzetére, valamint az elérhetetlenné vált banki hitelekre panaszkodott. Ehhez képest novemberben az eladások 48 százalékkal voltak magasabbak az előző év, amúgy rendkívül kedvezőtlen időszakához képest, a december 1. és 23. között mért növekedés pedig ugyancsak közelítette a 40 százalékot.
A francia autószalonok immár több mint két hete folyamatos pszichikai nyomás alatt tartják a vásárlókat, és reklámjaikon nap mint nap közlik, hogy hány nap maradt hátra december 31-éig, amikor véget ér az ezer eurós, azaz a közel 280 ezer forintos roncsprémium. Melyet egyébként a gyártók eddig további ezer euróval fejeltek meg, ami azt jelentette, hogy aki rászánta magát, hogy a tízévesnél öregebb autóját lecserélje, olykor háromezer euróval olcsóbban is hozzájuthatott egy vadonatúj járgányhoz.
A nyomást egyébként az is erősíti, hogy a Fillon-kormány még októberben bejelentette: a januártól érvényes 700 eurós prémium összege a második félévtől 500 euróra, jövőre pedig 300-ra csökken, majd azt követően teljesen megszűnik. A gyártók úgy kalkulálnak, hogy amennyiben az év utolsó napjaiban is tart az elmúlt másfél hónapban tapasztalt vásárlói roham, úgy az év végére az eladások elérhetik a rekordszintű 2,27 millió egységet.
A legkeresettebb két márkának továbbra is a francia Renault és a Peugot-Citroën számítanak. Az előbbi eladásai az előző évhez képest nem kevesebb, mint 81 százalékkal, a Peugot-Citroëné pedig 46 százalékkal ugrottak meg. Az emberek továbbra is az alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású autókat vásárolják: az év két sztárja a Renault Twingo és a Clio különböző típusai, az eladott gépkocsik 12 százaléka e modellek közül került ki, de rendkívül jól szerepelt a francia piacon továbbra is kifejezetten olcsónak számító Dacia két modellje is, a Logan és a Sandero.
A konkurrenciánál a Peugeot 107-est, 206-ost, 207-est és 308-ast vitték, mint a cukrot, és úgy tűnik, hogy az új Citroen C3-asra is óriási siker vár. Az elemzők úgy vélik: mivel 2010 várhatóan a gazdaság fellendülésének az éve lesz, valószínűsíthető, hogy az autóeladások, a csökkentett bónusz ellenére sem fognak túlságosan visszaesni.