"Máskor is havazott, de ilyen esetre még nem került sor" - indokolta a vizsgálat elrendelését a dühös államtitkár azt követően, hogy a csatorna alatti közlekedést üzemeltető társaság hétfőn bejelentette: a Párizst Londonnal, illetve Brüsszellel összekötő nagysebességű vonatokat, az úgynevezett TGV-ket továbbra sem indítják útnak.
Különösen a hétvégi meghibásodások keltettek megdöbbenést Franciaországban, a péntekről szombatra virradó éjszakán ugyanis egyszerre három Eurostar rekedt a Csalagútban, több mint kétezer utassal. Közülük több százan étlen-szomjan, a hidegben vacogva nem kevesebb, mint 15 órát töltöttek a szerelvényekben, ráadásul ez idő alatt semmilyen érdemi információt nem kaptak a történésekről, illetve arról, hogy mikor és milyen módon hagyhatják majd el a vonatot.
Az üzemeltető cég szakértői szerint a "rendkívüli problémát" az okozta, hogy a szerelvények a kinti fagyból hirtelen kerültek a meleg és nedves alagútba, és ezt a "sokkot" a motorok nem bírák ki. A közlekedési államtitkár szerint azonban ez még nem elég ok arra, hogy három napra teljesen leálljon a forgalom, melynek következtében amúgy mintegy 24 ezer utas rekedt a La Manche-csatorna két oldalán.
Az erős havazás és a nagy hideg miatt egyébként huszonnégy francia megyében továbbra is érvényes a még a hét végén kiadott narancssárga riasztás. Az északi és a keleti országrészben a vasúti és a közúti közlekedés egyaránt akadozik, hétfőn reggel például egy teljes órára le kellett zárni a Párizst Bordeaux-val összekötő A10-es autópályát, de a zord időjárás a légi forgalmat is akadályozza: csak a párizsi Roissy-Charle de Gaulle repülőtéren a járatok 20 százalékát törölték hétfőn.