A karácsonyt megelőző hétvégén a vásárlók szinte megostromolták az üzleteket. Főleg a kikapcsolódást, szórakozást szolgáló készülékek, így a legmodernebb technológiával készült tévék, mobiltelefonok, sőt számítógépek iránt nőtt meg a kereslet, holott a hónap elején még úgy tűnt, hogy idén az olcsóbb ajándékok lesznek kelendőek.
A német kereskedők szövetségének szóvivője mai nyilatkozatában külön kiemelte a ruházati cikkek forgalmának váratlan felszökését, amit elsősorban a tartós hidegre vezetett vissza, mert leginkább a meleg pulóverek, nadrágok és télikabátok, valamint bélelt kesztyűk találtak gazdára.
Eddig a németek mintegy 73 milliárd eurót adtak ki különféle ajándékokra. Ez az összeg ugyan másfél százalékkal elmarad a tavalyitól, de az év során elhatalmasodott gazdasági válság miatt a kereskedelem komolyan tartott a karácsonyi vásár kudarcától.
A már idézett szóvivő nem titkolta, hogy a szentestéig hátralévő időszakban a fogyasztás további növekedését remélik, és így az idei karácsonyi vásár még elérheti a krízis előtti évek forgalmát is.