A roncspénz fizetésével a berlini kormány átmenetileg biztosította, hogy a válság ellenére is töretlen maradjon az új autók eladása. A roncspénz folyósításának beszüntetésével érezhetően visszaesett az új kocsik iránti érdeklődés és ezt erősen megérzi a luxusautók gyártására szakosodott Daimler-Benz is.
A stuttgarti luxusautógyár elnöke már a közelmúltban elmondta, hogy főleg belső átszervezéssel próbálják áthidalni a válság okozta nehéz
helyzetet ezért átmeneti időre lerövidítik a munkaidőt és az alkalmazottak közel egyharmadát kényszerszabadságra küldik. Dieter Zetsche szerint így akarják elkerülni a tömeges elbocsátásokat.
Némi reménysugárt jelent, hogy az Egyesült Arab Emírség állami befektetési alapja az eddigi a 9 egész 1 tized százalékról 15-re akarja emelni részesedését a Mercedes kocsikat gyártó Daimler Benznél. Ezáltal az emírség egyre nagyobb beleszólási joggal rendelkezik majd a Daimler ügyeiben.
A németekkel már közösen vették meg a Brawn GP Forma 1-es csapatot, és a Mercedes saját néven indul a következő Forma-1-es idényben. Ezt Dieter Zetsche, a Daimler elnöke jelentette be hétfőn. A stuttgarti gyár egy befektetőpartner segítségével 75,1 százalékos részesedésre tesz szert a brit istállóban, melyet eddig motorokkal látott el, és amely Jenson Button révén a pilóták vb-pontversenyében is győzött. Ha megvalósul az újabb arab befektetés, akkor az Emírség és Kuvait együtt a Daimler papírjainak több mint a negyede fölött rendelkezhet majd.
Ross Brawn minden esetre jól járt az ügylettel, mert márciusban részvényenként még csak egy fontot fizetett a Hondának, nyolc hónappal később pedig már minden bizonnyal milliókért adta tovább időközben világbajnokká vált csapata tulajdonjogát a Daimlernek.