A Lufthansa utasainak fel kell készülniük arra, hogy a repülés a német légitársaság gépein hasonló lesz ahhoz, mintha fapados járattal utaznának. Az ülések szűkebbek, a fedélzeti szolgáltatások pedig szerényebbek lesznek.
Mint Christoph Franz, a cég elnökhelyettese a Die Weltnek adott interjúban hangsúlyozta, hogy a fapados légitársaságoktól sokat lehet tanulni a nyereséges gazdálkodás terén. Erre a Lufthansa anyagi helyzete kényszeríti a vállalatot, mert a pénzügyi válság hatására jelentősen visszaesett az utasok száma, ezért már ritkították a járatokat.
Júliusban átfogó takarékossági intézkedéseket vettek fontolóra, amelyek keretében évente legalább egy milliárd euróval csökkenteni akarják a kiadásokat.
A légitársaság nyereségessé tételében fontos szerepet játszhat a hazai utasforgalom visszanyerése, ugyanis - mint Christoph Franz emlékeztetett - a Lufthansa a közelmúltban két külföldi társaság, a svájci Swiss és az osztrák Austrian Airlines átvétele révén új piacra tett szert, de ezzel egy időben nagy mértékben átengedte a fapados versenytársaknak a belföldi piacot.
Az utasok visszahódításában a viteldíj csökkentése kulcsszerepet játszhat, ezt azonban csak úgy lehet biztosítani, ha csökkentik a szolgáltatások költségeit és az eddiginél több ülést helyeznek el a gépeken.