Olvasnak a fiatalok napilapot - ha ingyen van

Infostart
2009. november 5. 21:00
Óriási sikere van a francia kormány által mindössze öt napja beindított akciónak, mellyel lehetővé teszik a 18 és 24 év közötti fiatalok számára, hogy egy éven keresztül heti egy alkalommal ingyen kapjanak egy általuk kiválasztott napilapot. A kulturális minisztérium illetékeseinek tájékoztatása szerint eddig közel 160 ezer előfizetőt regisztráltak, de hangsúlyozzák, hogy a szám óráról órára növekszik.

"Az én ingyen újságom" címet viselő, a sajtó támogatását, valamint a többnyire az interneten keresztül tájékozódó fiatalok olvasási szokásainak megváltoztatását célzó intézkedés bevezetését maga Nicolas Sarkozy jelentette be még januárban, arra a jelentésre támaszkodva, melyet a sajtó állapotáról tartott több hónapos tanácskozás résztvevői készítettek.

A konkrét részleteket a szakma és a kulturális tárca illetékeseinek októberre sikerült véglegesíteniük, így az is eldőlt, hogy az akció három évig tart, költsége pedig évi ötmillió euróra, mai árfolyamon közel 1,4 milliárd forintra rúg. A konstrukció lényege egyébként az, hogy a szerkesztőségek állják a lap előállítási költségeit, az állam pedig a postai számlát fizeti.

A fenti összeg éves szinten kétszázezer előfizetés fedezésére elegendő, és hogy az érintett lapok igazságosan részesüljenek a támogatásból, a felek a jelenlegi példányszámok alapján kvótákat állítottak fel, amelyeket egyébként a legnagyobb országos napilapok máris túlléptek.

A jobboldali Le Figaro például 11 ezer előfizetésre jogosult, de már 13 ezret regisztrált, ami kifejezetten meglepte, sőt felkészületlenül érte a lap vezetését. "Nem láttuk előre, hogy ekkora lesz az érdeklődés az országos napisajtó iránt" - mondta az InfoRádiónak a Le Figaro terjesztési aligazgatója, hozzátéve, hogy egyelőre lázas számolás folyik a kiadónál, hogy miképpen szolgálják ki a kvótán felüli jelentkezőket.

"Az egyik elképzelésünk az, hogy nekik egy év helyett csak hat hónapig küldjük az újságot" - mondta Sophie Daymard, hozzátéve, hogy a lapvezetés az érdeklődés láttán tervbe vette, hogy egy kifejezetten a diákok, egyetemisták zsebére szabott előfizetési ajánlatot dolgoznak ki a következő egy évben.

Mindeközben a kulturális tárcánál az előfizetéshez megnyitott internetes honlapon keresztül igyekeznek más, kevésbé keresett lapok felé terelni az érdeklődést. A fiatalok összesen ötvenkilenc cím között választhatnak, és az eddig megjelent információk szerint az előfizetések száma több regionális napilapnál is elérte a kitűzött mennyiséget.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást