A közlemény szerint erre azért van szükség, mert „az AI olyan hihetetlennek tűnő tartalmak – szövegek, fotók, hangzó- és mozgóképes anyagok – létrehozására is képes, amelyek zavarba ejthetik vagy meg is téveszthetik a felhasználókat, ha nem értesülnek arról, hogy az adott tartalmat az AI hozta létre".
A TikTok egy e célra létrehozott címkével fogja ellátni a érintett tartalmakat, hogy a felhasználó bizonyos internetes oldalakon már a letöltés előtt megtudja, hogy AI alkotta tartalommal van dolga.
A közösségi médiaplatform arra is emlékeztetett, hogy olyan internetes cégek is tagjai már a 2021-ben megalakult, a tartalmak eredetiségét és származását felügyelő szövetségnek (C2PA), mint a Google, az OpenAI, az Adobe és a Microsoft. Ezek a vállalatok lényegében már alkalmazzák ezt az automatikus jelölési eljárást - tették hozzá.
Adam Presser, a TikTok üzemeltetési vezetője közölte: a TikTok azért lép be a szövetségbe, mert felhasználói számára „nagyon fontos az átláthatóság”. Emlékeztetett arra, hogy a vállalat a saját alkalmazásán belül készített tartalmaknál már tavaly szeptember óta egy saját program, a TikTok AI segítségével figyelmezteti felhasználóit arra, ha a tartalmat módosították.