Az elmúlt hetekben sokan észrevehették, hogy nem működik megfelelően a térképes funkció a Google keresőjében. Eddig ha rá akartunk keresni egy címre, a találati lista tetején egy kis térkép mutatta meg, hogy a keresett cím pontosan hol van. A felületre rákattintva pedig megnyílt egy nagyobb térképes nézet, amit mozgatni és nagyítani is lehetett, sőt ha útvonalat akart valaki tervezni egy adott címre, egy gombnyomással át lehetett jutni a Google Térképre is.
A rendkívül hasznos funkció azonban már nem elérhető. A Telex azt írja, a találatok között ugyan még mindig megjelenik egy kis térkép, de már csak kép formájában, se rákattintani, se belenagyítani nem lehet. Sokakat bosszant az is, hogy
eltűnt a térképes keresési lehetőség a kép-, videó- és hírkeresés mellől.
Közben kiderült, miért nem elérhetők már ezek a funkciók. A jelenség nem hiba, hanem a szigorodó uniós szabályozások egyik következménye. A digitális piacról szóló uniós jogszabálynak (DMA) való megfelelés érdekében ugyanis változtatásokat hajtottak végre a Google Keresőben az Európai Gazdasági Térségben (EGT). Megerősítették, hogy a keresési eredményekben megjelenő térképek már nem linkelnek a Google Térképre, továbbá eltávolították a Keresés oldal tetején található, a Google Térképre mutató Térkép linket is. A Google egy blogbejegyzést is közzétett a DMA-nak való megfelelésről, illetve az új kritériumokról.
A változtatások célja az Európai Unió indoklása szerint az igazságos és nyílt verseny biztosítása a digitális piacokon.
Ennek érdekében megtiltják a nagy techcégeknek, hogy visszaéljenek a piaci helyzetükkel.
A nagy techcégeknek tehát március elejétől több változtatást kellett bevezetniük az uniós jogszabály miatt. A Google, illetve anyacége, az Alphabet is bekerült a hat kapuőr közé: az Amazon, az Apple, a TikTok mögött álló ByteDance, a Facebookot és az Instagramot működtető Meta és a Microsoft mellett már rájuk is új előírások vonatkoznak a digitális gazdaságban betöltött kiemelt szerepük miatt.