Nyitókép: Unsplash

Váratlan fordulat a TikTokon, teljes a hátraarc

Infostart
2024. január 12. 06:13
A jövőben csak az egy percnél hosszabb videókat díjazza a korábban éppen a rövid klipeket divatba hozó alkalmazás.

A rövid videók úttörője irányt vált, és arra ösztönzi a felhasználókat, hogy hosszabb videókat készítsenek és fogyasszanak – írja az atv.hu. Szombaton a TikTok hivatalosan is megszünteti az eredeti "Creator Fund"-ot, és a tartalmaikat pénzzé tenni kívánó alkotóknak csatlakozniuk kell az új "Creativity Program Beta"-hoz, amelynek keretében egy percnél hosszabb videókat kell készíteniük, ha pénzt szeretnének kapni az alkalmazástól.

Amikor a TikTok 2020-ban beindult, elindított egy "rövid videós versenyfutást", hirtelen a Facebook, az Instagram, a YouTube és más közösségi platformok is hasonló termék bevezetésére siettek, arra ösztönözve a felhasználóikat, hogy legfeljebb egyperces videókat készítsenek, amelyeket a TikTokhoz hasonlóan függőlegesen, egy görgethető feedben jelenítettek meg.

Most azonban a rövid videók úttörője irányt vált, és arra ösztönzi a felhasználóit, hogy hosszabb videókat készítsenek és nézzenek. A stratégiával pedig arra is ösztönözheti a felhasználókat, hogy még több időt töltsenek az alkalmazással, amelyet egyes tizenévesek már most is "szinte állandóan" használnak.

Az elmúlt három évben a TikTok folyamatosan fejlesztette a hosszabb videók közzétételének lehetőségét az alkalmazáson belül, az egypercestől, a három-, öt- és végül tíz perces videókra növelve az időkorlátot. A platform most a 15 perces feltöltéseket teszteli, bár ezek még nem széles körben elérhetőek.

Az új program keretében a legalább 10 000 követővel rendelkező felnőtt alkotók egy percnél hosszabb és számos egyéb feltételnek megfelelő videókért fognak fizetést kapni az alkalmazástól, de elvileg többet, mint eddig.