A mesterséges intelligencia (MI) használatáról készült egy felmérés idén tavasszal 318 hallgató bevonásával a Budapesti Corvinus Egyetemen (BCE).
Az eduline.hu által ismertetett felmérésben részt vevő hallgatók csaknem harminc mesterséges intelligenciával működő alkalmazást említettek. A kérdésekre válaszoló egyetemisták 91 százaléka úhy nyilatkozott, hogy ismeri, 54 százalékuk pedig még használja is tanulmányaihoz a ChatGPT-t. Emellett két nyelvtanuláshoz használható, régebb óta elterjedt, de szintén MI-alapú program is növelte a hallgatók körében a mesterséges intelligencia használatának arányát a felmérésben.
Így például a Grammarly nyelvhelyesség-ellenőrzőt 77 százalékos ismertség mellett 40 százalék használja, a DeepL nyelvi fordítót pedig 47 százalék ismeri és 36 százalék él is vele. Angol szövegalkotáshoz a gondolatmeneteket röviden összefoglaló Quillbotot is 11 százalék alkalmazza, miközben egyébként kétszer ennyien ismerik. Szintén 22 ismeri ugyan ezeket a technológiákat, de saját bevallása szerint nem használja egyik platformot sem tanulmányaihoz. De 8 százalék használja a képgeneráló Dall-E-t is például.
A nyelvi programok mellett kevéssé meglepően a válaszadók a legnagyobb arányban a nyelvtani hibák kiszűréséhez és fordításhoz használják a programokat, mindkettőre 58 százalék hivatkozott. Ugyanakkor 44 százalékuk új témák esetén a kezdőismeretek gyors összegyűjtéséhez, 36 százalék esszévázlatok, 28 százalék pedig összefoglaló írások elkészítéséhez is alkalmazza.
A válaszadók 85 százaléka azt mondta, hogy nem kapott tájékoztatást sem a szolgáltatótól sem máshonnan az MI alkalmazásának etikai vonatkozásairól vagy nem emlékszik ilyenre.