Már több mint 10 éve kötelező az EU-ban forgalomban álló autóknál a nappali menetfény, baleset-megelőzési okokból. Egy ausztrál felmérés nyomába eredt annak, hogy volt-e értelme bevezetni a dolgot.
A hvg.hu ezt összefoglaló cikkéből kiderül, a Monash Egyetem balesetkutató központja által nemrégiben végzett tanulmány megállapította, hogy az automatikus nappali menetfénnyel (DRL) felszerelt járműveknél statisztikailag 8,8 százalékkal csökkent a baleseti kockázat. Leginkább
- a 75 km/h-s sebesség fölött,
- a hajnalban és
- a szürkületkor
közlekedő autóknál volt rá szükség.
Nappali fényviszonyok közt 7,6 százalékkal csökkent a baleseti kockázat, míg hajnalban vagy szürkületben 20,3 százalékkal.
Az adatokat rendőrségi statisztikákból nyerték, alvázszámokkal együtt, kiderül, milyen autók voltak érintettek a baleseti eseményekben.