A magyar kormány 2019 nyarán kötött keretszerződést a fiatalnak számító török Nurol Makina gyártóval, összesen 300 darab páncélozott harcjármű hazánkba szállításáról – idézi fel a Totalcar.
Mint írják, az 5855 milliméter hosszú, 2492 milliméter széles és 2472 milliméter magas – magyar változatú – Ejder Yalcin hajtásáról egy hathengeres, Euro III-as besorolású, 375 lóerős, Cummins ISL9E3-as motor gondoskodik, amely 120 km/h-ás végsebességig repíti a harci járművet. STANAG 4569 Level 3-as páncélvédettsége van, az önvédelméről pedig egy 12,7 milliméteres Browning géppuska gondoskodik.
Az első tíz darab Ejder Yalcin 2020 végén érkezett hazánkba, ekkorra már Gidránra nevezték át a török harcjárművet.
A 2021 elején átadott Gidránok sajtótájékoztatóján a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos bejelentette, hogy a török MRAP-okból évente száz darabot fognak gyártani Kaposváron a BM Heros új üzemében. Az ekkor már magyarnak nevezett harcjárművet,
az akkori elképzelések szerint német és magyar mérnökök áttervezik és továbbfejlesztik. Ezt a továbbfejlesztett változatot fogják sorozatban gyártani Kaposváron,
amelyre több külföldi megrendelést is remélnek.
Egy évvel később a BM Heros kaposvári Gidrán üzemének másodszori felavatása kapcsán már kevesebb szó esett továbbfejlesztésről, de az kiderült, hogy a meglévő tíz mellé idén újabb negyven darab Gidrán érkezik Magyarországra.
Ezután, ha a kaposvári üzem megfelelően fel lesz szerelve, újabb száz Gidrán érkezik hazánkba, "lapra szerelve", vagyis hatalmas ládákban, darabokban. Ezt a száz Gidránt Kaposváron fogják összerakni; valószínűleg nem gyártás, csak összeszerelés fog történni Kaposváron – véli a Totalcar.