Nyitókép: Unsplash.com

Mobiltelefonoknál is gond a chiphiány, de az Apple ezt is kihasználja

Infostart
2021. november 26. 07:13
Jelentősen visszaesett a mobileladás a világban, de a csak drágább készülékeket kínáló Apple 19 százalékkal növelni tudta az eladásait.

A Gartner adatai szerint a félvezetők akadozó ellátása miatt az okostelefonos piac 6,8 százalékkal mérséklődött, így a tavalyi harmadik negyedévben regisztrált 366,3 millió darab helyett egy évvel később már csak 342,3 millió darab készülék kelt el – írja a hwsw.hu.

A gyártók az olcsóbb, szerényebb profittal kecsegtető modellek kárára próbálták szinten tartani a drágább, felsőkategóriás termékek gyártását. A stratégia legnagyobb vesztese a Samsung volt, melynek eladásai egy év alatt közel 15 százalékkal estek vissza. A márka így 20,2 százalékos részesedéssel vezeti a gyártók rangsorát.

A kizárólag közép- és felsőkategóriás telefonokat kínáló Apple kifejezetten jól kezelte a kialakult helyzetet, bő 19 százalékkal növelte a leszállított darabszámot, így részesedése 14,2 százalékra nőtt, amivel az Apple feljött a második helyre, a Xiaomi elé.

Utóbbi gyártó stagnált, szinte pont annyi készüléket szállított le az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban, a zsugorodó piacon azonban még így is nőtt a Xiaomi részesedése 13 százalékra.

A negyedik helyen álló Vivo 21 százalékkal több készüléket adott el 2020-hoz képest, amivel 10,5 százalékkal nőtt piaci részesedése. Az ötödik helyen szintén egy kínai szereplő, az Oppo található, mely közel 13 százalékkal tudta növelni eladásait, részesedését pedig ennek köszönhetően 9,8 százalékra.