„Hatalmas mérföldkő az amerikai űrhajózásban” – értékelte az akciót Zsombok Gábor, a Galileo Webcast szakkommentátora. Mint mondta: az amerikai űrrepülőgépek 2011-es „nyugdíjba vonulása” óta először csatlakozott olyan Egyesült Államokbeli jármű az űrállomáshoz, melynek feladata emberek szállítása lesz.
A NASA ezt a feladatot magánvállalatoknak – a Boeingenek és a SpaceX-nek – szervezte ki, az állami űrhajót, az Oriont pedig távolabbi, Hold-körüli műveletekre tervezik. Az űrállomásra szánt járművek hét személyesek, de négy fő utaztatását tervezik velük, a maradék helyeken csomagokat vinnének. A Nemzetközi Űrállomás személyzetének és az amerikai delegáltak számát így eggyel növelnék.
A szakértő kiemelte:
a két cég közötti verseny megszünteti azokat a hátrányokat, amelyek a szállítási monopóliummal jártak.
2011. után ugyanis az űrállomásra kizárólag az orosz Szojuz űrhajókkal lehetett feljutni, ahol folyamatosan drágult az ülések ára, 30 millió dollárról 82 millió dollárra. A megbízhatóságot és a biztonságot is elősegíti a két vállalat működése, hiszen így, ha valami gond adódik az egyikük űrhajóflottájával, a másik cég el tudja látni a Nemzetközi Űrállomást.
Most egy bábút küldtek fel az űrállomásra. Mindkét vállalatnak kell még további teszteket végeznie,
leghamarabb július-augusztusban kerülhet sor emberes repülésre.