2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna

Tudta, milyen egy dinoszaurusz-lábnyoma? - Itt van egy, nézze meg!

Gigantikus dinoszaurusz-lábnyomot fedeztek fel a Góbi sivatagban.

Az eddig feltárt egyik leghatalmasabb dinoszaurusz-lábnyomot fedezték fel a Góbi sivatag mongóliai részén egy japán-mongol expedíció tudósai - jelentette be pénteken egy japán egyetem.

A gigászi lábnyom 106 centiméter hosszú és 77 centiméter széles - idézte a Phys.org tudományos-ismeretterjesztő portál a közleményt.

A felfedezést múlt hónapban tették, a lelet egy 70-90 millió évvel ezelőtt, a kréta korszakban létrejött földtani rétegben található - közölték az Okajamai Tudományegyetem kutatói, akik a mongol tudományos akadémia tudósaival együtt részt vettek az expedícióban.

Az ősállat a hajdani sáros talajon hagyhatta ott a nyomát, majd homok folyt a horpadásokba, ami segített konzerválni a lábnyomot.

A kutatók szerint a nyomot egy hosszú nyakú, növényevő titanuszaurusz hagyta, mely 30 méternél is hosszabbra és 20 méternél magasabbra nőtt.

"Igen ritka felfedezést sikerült tennünk, mivel a lábnyom igen jó állapotban maradt fenn, még a karmok lenyomatai is kivehetők" - olvasható a közleményben.

A fotót itt láthatja:

Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte

Az Iszlám Állam mellett ukrán katonai hírszerzést sejti a 137 ember halálát követelő múlt pénteki terrortámadás mögött Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról is, hogy folyamatosan erősödik az együttműködés Irán, Oroszország és Kína között, és részletesen szólt arról is, hogy miért fontos az izraeli miniszterelnöknek, hogy háborúzzon a gázai övezetben, és kik támogatják ebben.

MNB: megnőtt a forint inflációra gyakorolt hatása

A korábban vártnál mérsékeltebb növekedés, alacsonyabb, de az év közben kissé emelkedő infláció vár a magyar gazdaságra az idén – derül ki a Magyar Nemzeti Bank inflációs jelentéséből, amely 2025-re vetíti előre a 3 százalékos inflációs cél elérését.