Kilenchavi kényszerszünet után Bertrand Piccard és André Borschberg pilóták Hawaii-on csütörtökön bejelentették, hogy felszállásra készek, és péntektől várják a megfelelő időjárási körülményeket, hogy továbbrepüljenek Észak-Amerikába.
A kizárólag napelemmel működő repülőgép Hawaii-ról több úti cél felé indulhat, vagy az arizonai Phoenixbe, vagy San Franciscóba, Los Angelesbe, esetleg a kanadai Vancouverbe. Bármelyik állomást válasszák, onnan a keleti part felé repülnek majd, hogy később átkeljenek az Atlanti-óceánon.
A napelemes repülőgép 2015. március 9-én kezdte meg világkörüli útját Abu Dzabiban, és 18 ezer kilométert tett meg. A kínai Nankingból közvetlenül akart Hawaiira repülni, ám a rossz időjárási feltételek miatt kénytelen volt leszállni a japán Nagojában, ahol csaknem egy hónapig vesztegelt a jó időre várva. Hawaii-on is kénytelen volt megszakítani világkörüli útját, mivel a Csendes-óceán átrepülése során megsérültek a napelemei.
Az elmúlt hetekben a repülőgéppel 13 tesztutat hajtottak végre, hogy ellenőrizzék a hűtőrendszert.
A 2,3 tonnát nyomó, 72 méter szárnyfesztávolságú repülőgép felszínét 17 ezer napelem borítja, sebessége elérheti az óránkénti 140 kilométert. Elvileg megszakítás nélkül képes repülni, mert a nappal gyűjtött energia elég az éjszakai repülésre is. A különleges járművet felváltva vezeti André Borschberg és Bertrand Piccard.