0
2024. április 18. csütörtök Andrea, Ilma

A "szuperbaktériumokkal" is elbánik az új típusú antibiotikum

Új típusú antibiotikum kifejlesztéséről számoltak be a Science tudományos folyóiratban svájci kutatók. A hatóanyag sikerrel veheti fel a harcot a többféle szerrel szemben ellenállóvá vált "szuperbaktériumokkal" is.

A Zürichi Egyetem és a Polyphor elnevezésű svájci biotechnológiai vállalat munkatársai szerint a potenciális gyógyszer a Gram-negatív baktériumok ellen hatékony, az általuk okozott, sokszor életveszélyes fertőzések kezelésére lehet alkalmas.

Az új antibiotikum egy olyan fehérje működését akadályozza meg, amely egyébként létfontosságú a baktérium számára, mert külső sejtmembránja kialakításában vesz részt. A szakemberek elmondták, hogy a POL7080 jelű vegyület szelektíven öli meg a Pseudomonas aeruginosa elnevezésű baktériumot, amely gyakran okoz tüdőfertőzést.

"Nagy szükség van újabb antibiotikumokra, amelyekkel legyőzhető az egyre növekvő rezisztencia. Ha visszatekintünk a történelemben, egy új antibiotikum-osztály megtalálása olyan esemény, amelyre húszévente kerül sor" - hangsúlyozta Michael Altorfer, a kifejlesztő biotechnológiai vállalat munkatársa.

A Gram-negatív baktériumok a kórházi intenzív osztályokon előforduló fertőzések 63 százalékát okozzák. Becslések szerint a baktériumok antibiotikumokkal szemben kialakult ellenálló képessége miatt Európában évente 25 ezer, az Egyesült Államokban 19 ezer embert hal meg.

Az új szer 1-es fázisú klinikai próbái egészséges önkéntesekkel a tervek szerint a második negyedévben kezdődnek meg.

Sárkány, Krokodil és Ragyogás – ezek lehetnek a pusztító izraeli bosszúállók

Izrael bejelentette, hogy nem hagyja válasz nélkül Irán tömeges drón- és rakétatámadását. Dél-Libanonban már meg is ölték a Hezbollah néhány fontos parancsnokát, de lehet, hogy Jeruzsálemben ennyivel nem fogják beérni. Szakértők most azt találgatják, vajon hogyan vághatna vissza Izrael a határaitól több mint ezer kilométerre lévő Iránnak.

Vágujhelyi Ferenc az Arénában: mostantól azonnal fellép a NAV az önrevízióval visszaélők ellen

Az önrevízióval visszaélők csalárd gazdálkodása miatt versenyelőnyre tesznek szert a becsületes gazdálkodókkal szemben, és ezt nem tudjuk megengedni – mondta Vágujhelyi Ferenc, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az szja-bevalllásokról, az eÁFA-rendszer előnyeiről, az idén kiemelten ellenőrzött területekről és arról is, hogy az adóhatósági büntetés miért hatékonyabb, mint a büntetőeljárási szankció.
2024.04.18. csütörtök, 18:00