A twitterezők egytizede adja a Twitter forgalmának jelentős részét

InfoRádió / MTI
2009. június 5. 21:29
Egy lelkes kis mag generálja a gyorsan fejlődő közösségi hálózat, a Twitter forgalmának zömét - tárta fel egy harvardi tanulmány.

A Harvard Business School kutatói a közösségi mikroblog felhasználóinak véletlenszerűen kiválasztott 300 ezres táborát figyelték május folyamán.

A Twitter közösségi oldal 140 karakternél rövidebb üzenetek továbbítására alkalmas, amit tweeteknek neveznek. Ezeket más twitterezők olvashatnak, akik csatlakoznak a mikrobloghoz.

A kutatás megállapította, hogy a megfigyelt twitterezők 10 százaléka generálta a platform tartalmának több mint 90 százalékát. Az is kiderült, hogy a felhasználók több mint fele csak 74 naponta küld a Twitteren üzenetet.

Ennek tudatában a mikroblog-oldalt a cégek aligha használhatják fel például közvélemény-kutatásra, holott az utóbbi időben egyre nagyobb számban fordultak a Twitterhez, hogy kipuhatolják, hogyan látják őket a fogyasztók - figyelmeztettek a tanulmány szerzői.

Mikolaj Jan Piskorski, a kutatás vezetője szerint a Twitter azért továbbra is alkalmas arra, hogy eloszlassa a fogyasztók aggodalmait és hatásos marketingeszköz lehet, hiszen a portálon bejelentkezett cégek kapcsolatba kerülhetnek a célközönségükkel.

Az internetforgalmat mérő Nielsen Online legutóbbi adatai alapján a Twitter honlapjának februárban több mint 7 millió látogatója volt, míg egy évvel korábban ugyanabban az időszakban 450 ezren kattintottak rá.