Egy friss kutatás eredményei cáfolják egyes tudósok azon feltételezését, hogy ismerni kell a számok nevét ahhoz, hogy a gyerekek három felett is számolni tudjanak- állítja a tanulmány társszerzője, a melbourni egyetem professzora, Robert Reeve.
A kutatók 32, négy és hét éves közötti őslakót vizsgáltak két, az Északi Területeken élő közösségből: az egyik a warlpiri nyelvcsoporthoz tartozik, a másik pedig az anindilyakwa nyelcsoportból való. Mindkét nyelvben kevés a számnév, csak az egyre, a kettőre, a sokra és a kevésre van szavuk. Ugyancsak megvizsgálták 13 angol anyanyelvű melbourne-i gyereket is.
A benszülöttek ugyanúgy teljesítettek, mint angolul beszélő társaik az olyan témákban, amelyekben kilencig szerepeltek a számok sőt, volt aki jobban, annak ellenére, hogy három fölött nincs is szavuk a számokra.
Reeve szerint a számokról alkotott tudásunk nem csak a nyelvtől függ, hanem genetikailag kódolt. Szerinte az öröklött matematikai tudás magában foglalhatja az alapvető összeadási és kivonási műveleteket és azt is, hogy meg tudjuk állapítani a körülöttünk levő tárgyak számát.