2024. április 20. szombat Tivadar

Elképesztő állatokat fedeztek fel a "földi paradicsomban"

Tizenegy új állat- és növényfajt, köztük három szalamandrát azonosítottak biológusok Közép-Amerika őserdejében. A szakemberek szerint még rengeteg faj vár felfedezésre.

A brit és közép-amerikai tudósok a Costa Ricában található La Amistad nemzeti parkban dolgoztak, amely a Föld egyik legérintetlenebb területe, utolsó lakói több évszázaddal ezelőtt elhagyták.

Ennek köszönhetően a térség egyike a világ leggazdagabb élőhelyeinek, a tudósok mintegy 5300 fajt azonosítottak, köztük 11 korábban ismeretlent. Utóbbiak közé tartozik három szalamandra-, két béka- és hat növényfaj. Néhányat közülük megnézhet a Times honlapjára kattintva.)

A kutatókat a szalamandrák lepték meg a legjobban, az egyik egy törpe faj, amely mindössze 2,5 centiméteresre nő meg. Mindhárom faj egyedei olyan lassan mozognak, hogy a szakemberek elképedtek, kezdetben nem értették, egyáltalán hogyan táplálkoznak és szaporodnak.

Előbbiben a nyelvük segíti őket, amely hihetetlenül gyorsan és pontosan csapódik ki, és kapja el az étlapon szereplő rovarokat.

A kutatást vezető botanikus úgy fogalmazott: számukra ez a hely a földi paradicsom, ahol még rengeteg faj vár felfedezésre, ezért idén további négy expedíciót vezetnek a területre.

Harry hercegi címe bánhatja, hogy állandó amerikai lakos lett

Harry herceg, III. Károly angol király kisebbik fia hivatalosan is felszámolta kapcsolatait Nagy-Britanniával. Így értékelik a szigetországban a lépését, hogy az Egyesült Államokat jelölte meg állandó lakhelyeként. Felmerült, hogy emiatt elveszítheti hercegi címét.