eur:
393.5
usd:
367.87
bux:
66256.13
2024. április 24. szerda György

A Főnök nyerte a robotautók versenyét

Emberi irányítás nélkül, kevesebb mint hat óra alatt tett meg 85 kilométert Boss, azaz Főnök, egy Chevrolet egy különleges versenyen. A győzelem kétmillió dollárt hozott az autó felkészítőinek, a pittsburgh-i Carnegie Mellon Egyetem csapatának.

A robotautók versenyébe tizenegy különleges járművel neveztek, amelyek közül hat célba is ért. A 85 kilométeres távot a leggyorsabban egy Chevrolet Tahoe teljesítette: kevesebb mint hat órára volt szüksége ahhoz, hogy lézeres érzékelőinek segítségével központi egysége keresztülnavigálja egy díszletvároson.

Az idei versenyt is az Egyesült Államok védelmi minisztériumának kutatásokért felelős részlege szervezte, célja pedig az, hogy olyan megoldásokat találjon, amelyek lehetővé teszik akár az intelligens autók harci helyzetekben való bevetését.

Sofőr nélkül

A "futamot" egy használaton kívüli légi bázison rendezték a kaliforniai sivatagban, ahol egy valódi kisvárost építettek fel. Az autóknak egy- és kétsávos utakon kellett közlekedniük, forgalmas kereszteződéseken áthajtaniuk, és épületeket kerülgetniük a közlekedési szabályok betartásával.

Minden versengő autót egy ember vezette jármű követett: az ebben ülők egyszerűen kikapcsolhatták az adott robotot, ha úgy érezték, veszélyt jelenthet a többi kocsi számára.

Különleges szenzorok

A versenybe nevezett autók legtöbbjének külseje átlagos volt, tetejükre, karosszériájuk egyes részeire azonban különleges érzékelőket szereltek, a győztes kocsira még egy forgó lézerszkennert is erősítettek. Ez 64 lézersugarat bocsát ki és másodpercenként tízet fordul, így képes meghatározni, mekkora távolságra vannak tőle a tárgyak.

Nemcsak a hadsereg, de az autóipar is érdeklődik a robotjárművek iránt: nagy lehetőséget látnak az újításokban.

Képzelje el, hogy telefonál, megreggelizik, elektronikus leveleket küld, miközben az autója önmagát vezeti. Ez aztán rendkívüli lenne! Hatalmas áttörés lehet, olyan technológia, amellyel elkerülhetők lesznek a balesetek - magyarázta lelkesen a Bosst legyártó General Motors kutatás-fejlesztési részlegének alelnöke.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×