A kísérletben 312 hatvanöt évesnél idősebb embert követtek nyomon, akiket öt éve diagnosztizáltak Alzheimer-kórral.
Minden beteg szellemi képessége évről-évre csökkent, de a magasan képzetteké jobban: minden iskolában eltöltött év plusz 0,3 százalékos romlást jelentett évente.
A kutatók szerint magyarázatot adhat erre a jelenségre az az elmélet, amely szerint a magasan képzett emberek agyában több idegösszeköttetés van, illetve ezek hatékonyabban működnek. A magasan képzettek agya ezért kezdetben jobban ellen tud állni az Alzheimer hatásainak. Mivel azonban így az agykárosodás is nagyobb, a kór végül jelentősebb rombolást végez.
Harriet Miller, a kór kutatását finanszírozó Alzheimer's Research Trust képviselője szerint azonban nehéz egyértelmű következtetéseket levonni a kutatás eredményeiből, és kulcskérdés marad például, hogy valóban az iskolában eltöltött évek, és nem más ehhez kapcsolódó tényezők, például a foglalkozás, az életmód, vagy az anyagi helyzet okozzák-e a különbséget.