Önnek fizetős e-mailje érkezett

Infostart
2006. február 6. 09:40
Két nagy amerikai internetes cég lépte meg először, de meglehet, hogy ez a jövő útja: fizetnünk kell majd az e-mailekért. A Yahoo és az AOL ezentúl pénzért (is) kínálja e-mail szolgáltatását, cserébe biztosítja, hogy leveleink meg is érkeznek a címzetthez.

A Yahoo és az America Online egy szerény – egy cent körüli – díjért úgy küldi el a levelet, hogy az megkerüli a szemét (spam) szűrőket, így biztosan megérkezik.

Az új szolgáltatás leginkább az ajánlott levélre hasonlít, és a címzett a levél elolvasása előtt annak jelöléséből biztos lehet abban, hogy egyrészt neki címezték, másrészt valóban a megjelölt feladótól érkezett.

Átverhető szűrők

Az internetet elárasztó levélszemét, pornográf üzenetek és vírusos e-mailek szűrésére a legtöbb cég régóta használ olyan szűrőt, amely kulcsszavas keresés alapján törli a szemétnek minősített üzeneteket, eltávolítja a csatolt képeket, videókat vagy programfájlokat.

Ezek a szűrők azonban természetesen nem csalhatatlanok, így sokszor jószándékú üzeneteket is törölnek, vagy megcsonkítanak, ez pedig megnehezíti mindazoknak a dolgát, akik számára fontos eszköz az elektronikus levél.

Lehet ingyen is

A szolgáltatás természetesen nem kötelező: mindkét cég továbbra is üzemelteti majd ingyenes e-mail rendszereit, azok minden hátrányával együtt.

Egyébként a "spam" eredetileg egy sertés- (magyarul: löncs-...) húskonzerv-márka, és kétes világhírre a Monty Python csoport vikinges-reggelizős jelenete révén tett szert.