A közlemény szerint a magyaroknak mindössze 23,8 százaléka tekinthető tényleges - havonta legalább egyszer internetező - felhasználónak.
Az osztrák Fessel-GfK felméréséből kiderül, hogy Európán belül a fejlett skandináv országokban használják a legtöbben az internetet, míg a sereghajtó Albánia.
A 37 országot felölelő kutatás szerint az internet elterjedtségében erős észak-déli, illetve nyugat-keleti megosztottság figyelhető meg.
A 15 évnél idősebb lakosság körében a skandináv országokban 70 százalék feletti azok aránya, akik rendszeresen használják a világhálót, Albániában ez az arány 1 százalék.
A közlemény szerint az internet magyarországi elterjedtsége és kihasználtsága messze elmarad az európai átlagtól, a vizsgált országokban ugyanis összességében 41,8 százalék az internet-használók aránya, míg az Egyesült Államokban mintegy 70 százalék.
A magyar adatok gyakorlatilag megegyeznek a csupán három százalékponttal lemaradó Romániáéval. A Visegrádi Négyek többi tagállama megelőzi Magyarországot.
A GfK Hungária legfrissebb magyar kutatási adatai szerint Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 százaléka használja az internetet vásárlásra, 53 százaléka információt keres a világhálón.
Az információt keresők többsége, 79 százaléka kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után. A felhasználók 62 százaléka közvetlenül ellátogat a termék, vagy a gyártó honlapjára, míg 49 százalékuk szakoldalakat és teszteket hív segítségül a hatékonyabb vásárláshoz.