Nyitókép: by sonmez/Getty Images

Csak a kisebbségnél a méret a lényeg

Infostart
2022. november 24. 10:27
Átlagosan napi 2 órát nézik a magyarok a tévét – áll egy friss felmérésben, amelyet egy televíziókat gyártó cég, a Hinense készített.

A 18 és 65 év közötti magyarok közel 40 százaléka követi a 2022-es labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit, és a legtöbben még mindig tévén nézik legszívesebben a sporteseményeket. (Mivel azt írják, a felmérés szeptemberben készült, vélhetően arra gondolnak, hogy akkor ennyien tervezték követni az év legnagyobb sporteseményét.)

A felmérésből kiderült, hogy a háztartások több mint 90 százalékának van televízió az otthonában, amelyet a kitöltők 20 százaléka naponta legalább egy-két órát, szintén 20 százalék két-három órát, 18 százalék pedig öt óránál is többet használ.

Ha tévéről van szó, még nem evidencia, hogy minél jobb energiabesorolású készüléket választunk. Mindössze a kitöltők közel harmada számára elengedhetetlen, hogy takarékos tévé legyen az otthonában. A többség – a válaszadók majdnem fele – számára ugyanis az ár a legfontosabb, ha tévét vesz.

Tizenegy százalékuk a készülék márkáját nézi meg először,

kilenc százalék a képernyőméret alapján dönt, míg hat százalék a tévé képalkotó technikáját tartja a legfontosabbnak.

Akiknél van tévé a lakásban, azok közül a legtöbben (több mint 60 százalék) tévénézésre használják a készüléküket, közel húsz százalék viszont inkább streamingeléssel tölti a legtöbb időt. (Magyarán okostévén internetes tartalmat vagy előfizetéses szolgáltatók filmjeit nézik.)

Ha sporteseményekről van szó,

a kitöltők több mint 30 százaléka számára a minél nagyobb képernyőméret a legfontosabb szempont;

24 százalék nyilatkozott úgy, hogy a készülék képfelbontása a döntő, tíz százalék szerint részletgazdag képi megjelenítés és a szuperéles kontúrok kellenek a gyors jelenetekhez, míg három százalék csak olyan tévén nézné sportot, amelyen külön sportmóddal is rendelkezik.

A felmérés a jelenleg is futó labdarúgó-világbajnokság apropóján arra is rákérdezett, hogy a résztvevők vásárolnának-e olyan készüléket, amelyen vissza lehet nézni a vb mérkőzéseit, valamint egyéb, labdarúgással kapcsolatos híreket, összefoglalókat.

A reprezentatív online kutatást a Pulzus végezte 1000 fő megkérdezésével. A megkérdezettek a 18-65 éves korosztályból kerültek ki, az adatfelvételt 2022. szeptemberében végezték.