Nyitókép: MTI/EPA/Ian Langsdon

Messi miatt nagyon sokat keresett a PSG

Infostart
2022. május 17. 06:27
Bár a Paris Saint-Germain – annak ellenére, hogy visszaszerezte a francia bajnoki címet – nem zár sikeres szezon, egyebek mellett azért sem, mert nem tudta megnyerni a Bajnokok Ligáját, bevételei meredeken emelkedtek.

Lionel Messi tavaly nyári szerződtetése, kifejezetten sportszakmai szempontból, nem volt kifizetődő, hiszen attól a BL-sikert várták Párizsban. Ha ez nem is valósult meg, az érkezésével járó kereskedelmi előnyök megnövelték a klub bevételeit.

A L' Équipe nevű francia sportnapilap szerint a Ligue 1 bajnoka 700 millió eurós bevételre tett szert, ami rekordnak számít a klub életében, még azóta is, hogy a Qatar Sports Investments 2011-ben megvásárolta a klubot

Ennek egy része a szponzorációnak köszönhető, amely 13 százalékkal nőtt Messi leigazolásának köszönhetően (50 millió euró a szezonra), a Crypto-val és a Gorillassszal kötött szerződéseknek köszönhetően, amelyek további 10 millió eurót hoznak. A PSG több mint 300 milliót fog keresni hirdetésekből, ami új rekord a klub történetében.

Messi nagy hatással volt a klub bevételeire, a PSG több mint egymillió mezt adott el az érkezése óta, ezeknek 60 százaléka az argentin sztár nevével és számával volt ellátva. Csak a Manchester United ad el több mezt világszerte, mint a PSG.

A Parc des Princes-ben rendezett mérkőzések ugyancsak rekordbevételt hoztak.

Ezeknek a tételeknek kell ellensúlyozni – s ellensúlyozzák is – azt a negatívumot, hogy a PSG, miután a Real Madrid ellen kiesett a Bajnokok Ligájából, kevesebb pénzt keresett a nemzetközi porondon, mint akár az előző évben, vagy a 2019–2020-asban.