Nyitókép: Twitter

Barcelona–Spotify meccs: 280 milliós üzlet készül

Infostart
2022. február 8. 15:05
A zenemegosztó a katalán klubvezetést is megosztotta.

Katalán lapértesülések szerint nagy bejelentésre készül az FC Barcelona: a Spotify lesz a futballcsapat mezszponzora és emellett a stadiont is a jövőben Spotify Camp Nounak nevezik majd. Mindezért a zenemegosztó 280 millió eurót fizet három év alatt.

Eddig a Barcelona 55 millió eurót kapott a japán Rakutentől évente, 3,5 milliót a BL-győztes női csapatot támogató Stanleytől, és 10 millió érkezett az edzőfelszereléseken megjelenő török Bekótól, most mindezt felváltja a Spotify évente 93 millió euróért.

Az anyagi gondokkal küszködő, tetemes adósságot felhalmozó klubnál ez akár az üzleti megerősödés jele is lehet, ugyanakkor a keddre várt bejelentést beárnyékolta egy másik: felmondott az FC Barcelona vezérigazgatója, Ferran Reverter. A hivatalos indokolás szerint személyes, családi okok állnak a visszalépése hátterében, de a Marca úgy értesült, hogy

a Joan Laporta elnökké választása után kinevezett vezető a Spotify-ügylet visszásságai miatt távozik.

Laporta és a korábban a MediaMarktot irányító Reverter viszonya megromlott az utóbbi hetekben, a vezérigazgató már többször fel akart mondani, mert nem értett egyet az elnök több döntésével, de a Spotify-ügyet már nem akarta megvárni. A távozása azért is érdekes, mert Reverter kulcsszerepet játszott a klub gazdasági feltámasztásában, a múlt héten még Miamiban tárgyalt, hogy támogatókat találjon a stadion újjáépítési projektjéhez. Egyes feltételezések szerint éppen azt sérelmezte, hogy a zenemegosztóval végül akkor egyezett meg a klub, amikor ő az Egyesült Államokban volt.