A hatszoros óceánátkelő hajós egy saját maga által tervezett és épített, 5,5x1,5 méteres, merev testű SUP-pal teljesen egyedül, kísérő hajó nélkül próbálja teljesíteni a Gran Canaria és Antigua közötti 5200 kilométeres távot. A különleges expedíciót 55-65 naposra tervezi.
"Ha ideálisak lesznek az időjárási viszonyok, akkor a két ünnep között indulok. Nagyon fontos, hogy az első két-három napban megfelelő legyen a szélirány ahhoz, hogy el tudjam hagyni a szigetcsoportot" – mondta Rakonczay, aki múlt csütörtökön utazott ki Gran Canariára.
Az első, januári próbálkozásakor már a második napon egy nagyobb úszó tárgy csapódott a SUP aljának, megsérült a tőkesúly és víz szivárgott a járműbe. Ezért a magyar hajós visszatért a kiindulási állomásra, de mivel a javítás miatt már kicsúszott volna az átkelésre megfelelő időszakból, így nem kezdett bele újra.
"Kiderült, hogy ez most nemcsak a soron következő hajóút lesz a számomra, hanem a HAJÓÚT. Bevállalásban és a rizikófaktort tekintve ugyanis kiemelkedik a többi közül, és még komolyabban kell vennem" – magyarázta Rakonczay, aki kitért arra is, hogy ez az expedíció két tekintetben lesz más, mint a januári.
"Most majdnem egy hónappal előbb, jobban az időjárásnak megfelelő szezonban indulok, és a tőkesúly egyszerűbb és erősebb konstrukcióval lesz felfüggesztve"
– fogalmazott Rakonczay, akinek tájékoztatása szerint bár a Kanári-szigeteken minimális a fertőzöttség, a beutazáshoz szüksége volt egy 72 óránál nem régebbi negatív PCR-tesztre, emellett QR-kóddal kellett becsekkolnia, ami csak 48 órával az indulás előtt aktiválódott.
"Mivel csak átszállással tudtam kiutazni, és emiatt megnőtt a repülési idő, igencsak kellett matekozni ahhoz, hogy minden rendben legyen" – árulta el a magyar extrémsportoló, aki az első olyan hajós lehet a világon, akinek állva hajtott szörfdeszkával sikerül átszelnie az Atlanti-óceánt.