Abbahagyja a legnagyobb "játékos"

Infostart
2018. január 17. 14:44
Ronaldinho visszavonul a labdarúgástól. A rövid hírt az egyik legnagyobb brazil lappal, az O'Globóval Roberto Assis közölte, aki a brazil focizseni testvére és nem mellesleg ügynöke is.

"Kész, vége! Az oroszországi vb után, talán augusztusban indítjuk új vállalkozásunkat, amely az egész világon, így Brazíliában, Európában és Ázsiában is követhető lesz" - mondta meglehetősen talányosan az aranylabdás zseni testvére. Tavaly még Ronaldinho zenei karrierjéről és fociakadémiájáról írtak a brazil lapok. Az 1980-as születésű Ronaldo de Assis Moreira, vagy ahogy a világ imádta: Ronaldinho még nem erősítette meg a hírt, de testvére azt mondta, hogy augusztusban egy búcsúmeccsel válik teljesen lezárttá a fantasztikus pályafutás, amelynek utolsó állomása jelenleg egy 2015-ös meccs a Fluminense csapatában.

Négy brazil klubban játszott (Gremio, Flamengo, Atletico Mineiro, Fluminense), de hazai meccseinek száma épp hogy meghaladja a Barcelona mezében lejátszott találkozói számát. A katalán sztárklub alkalmazásában töltötte el a legtöbb időt, és legnagyobb sikerei is  oda kötik őt (nem véletlen, hogy mai napig hivatalosan a Barcelona nagykövete). A klubbal két bajnoki címet, két spanyol szuperkupát és egy Bajnokok Ligáját nyert, 2005-ben megkapta az Aranylabdát, az európai labdarúgás legfontosabb egyéni trófeáját is.

Játszott a PSG-ben és a Milanban is, utóbbi klubnál már többet beszéltek az éjszakai kimaradozásairól, mint a pályán mutatott varázslatairól.

A brazil válogatottal is rendkívüli sikereket ért el. 2002-ben világbajnok volt, minden idők egyik legerősebb csatársorának tagjaként, Ronaldo és Rivaldo mellett. 2005-ben Konföderációs Kupát nyert a selecaóval, de élete legnagyobb csalódása is a válogatotthoz kötődik: címvédőként már a negyeddöntőben búcsúzott a mágikus kvartettel (Adriano, Ronaldo, Ronaldinho, Kaká) felálló csapat a 2006-os világbajnokságon.

Ronaldinho pályafutása alatt számos cégnek volt a reklámarca. A Nike, a Pepsi, a Coca-Cola, az EA Sports, a Gatorade és a Danone a világ egyik legjobban kereső sportolójává tette. Népszerűségére jellemző, hogy már 2007-ben viaszszobrot kapott Madame Tussaud múzeumában, és még tavaly is - amikor tétmeccs nélkül telt élete - a hatodik legtöbb követővel rendelkező labdarúgó volt a Facebookon.