Cseh László és a cápa - itt a vizes vb új kampánya

InfoRádió
2017. június 15. 13:14
Új kampánnyal népszerűsítik a július 14-én kezdődő vizes világbajnokságot a szervezők. A kampány központjában a világesemény hat sportágának (úszás, műugrás, szinkronúszás, vízilabda, óriás-toronyugrás és nyíltvízi úszás) bemutatása áll.

Kevesebb, mint egy hónap múlva startol Magyarország minden eddiginél nagyobb sporteseménye, a Budapesten és Balatonfüreden zajló 17. FINA Világbajnokság. A szervező Bp2017 Nkft. új kampányt indított, melynek célja, hogy nemzetközi és hazai szinten is megismertesse a világesemény hat sportágát, felhívja a figyelmet a sportolók példamutató teljesítményeire, aktivizálja a sport iránt érdeklődőket.

A kampány az „Idén nyáron új legendák születnek” címet viselő filmmel indul. A kisfilm a hat sportágat egy-egy legendás vízi teremtményen keresztüli párhuzammal mutatja be. Az úszást a vizek legfélelmetesebb élőlénye a cápa, a nyíltvízi úszást a tengerek vándora a bálna szimbolizálja. Jellemző mozdulataiban vált szimbólummá a műugrásnál a delfin, az óriás-toronyugrásnál az orka, a szinkronúszásnál a társas összehangoltságú halraj, míg a vízilabdánál a polip.

Az állatok egy misztikus múzeumában kelnek életre.

A terem különböző pontjain az elmúlt évtizedek legnagyobb sportsikereiről és sportolóiról vetítés látható – ez is erősíti az állatszimbólumok sportágakkal történő azonosítását.

A filmben bemutatott szobrokat Magyarország egyik leghíresebb és nemzetközileg elismert kortárs alkotója, Szőke Gábor Miklós tervezte. „Izgalmasnak találtam a kampány alapötletét, ezért elfogadtam a felkérést. A vizes sportok analógiáját figyelembe véve találtam ki az állatok karakterét, amelyet előszőr 3D modell formában terveztem meg. Ők kelnek életre a filmben. A vízi legendákban benne van az ősi erő, a rendkívüli teljesítmény és a technika, ami az élvonalbeli sportolóinkat is jellemzi” – mondta el Szőke Gábor Miklós.