Ami nem változik, az a szombati időmérő időtartama, amely továbbra is - a szünetekkel együtt - 60 perc lesz.
Az első szakasz, az úgynevezett Q1 16 percig tart majd úgy, hogy hét perc után a leglassabb pilóta kiesik, majd minden további másfél perc elteltével újabb versenyző búcsúzik. A Q1-et követően 15 pilóta marad versenyben.
Az új Q2 15 perces lesz, ebben hat perc után esik ki az első versenyző, majd ugyancsak 90 másodperceként követik őt a többiek. A szakasz végére nyolc pilóta marad.
A 14 perces Q3-ban már 5 perc után megkezdődik a létszámcsökkenés, majd a másfél percenkénti kiesések után az utolsó 90 másodpercre már csak két pilóta marad. Õk döntik el egymás közt, hogy kié lesz a pole pozíció.
Az új rendszerrel - amelynek célja, hogy a korábbinál több legyen az izgalom - az autók az eddigieknél jóval több időt töltenének a pályán.
A javaslatra még a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának is rá kell bólintania, erre várhatóan jövő pénteken kerülhet sor Genfben.
Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak