Az Audi a hosszú távú világbajnokságon évek óta sikeresen versenyez. Sorra nyerte a Le Mans-i 24 órás versenyeket is - mondta az Index szakújságírója. Joó Gábor szerint az ott alkalmazott technika jó alap lehet egy Formula-1-es motor építéséhez is.
"Technikailag mindenképpen kedvező lenne, ha feltűnnének a Forma-1-ben, mert a mostani motorok, amikkel versenyeznek, hasonlóak azokhoz a motorokhoz, amiket a Forma 1-ben is használnak"
A Volskwagen konszern a Rali-világbajnokságon a Volskwagen, a hosszú távú versenyzésben a Porsche, a Formula-1-ben az Audi márkát építené tovább - tette hozzá Joó Gábor.
"Érdekes, hogy miért nem mondjuk a Porschéval akarnak a Forma-1-be jönni. Ennek talán az lehet a magyarázata, ha a Porschét túlhangsúlyoznák márkán belül, ez pedig még az Audinak is konkurenciát csinálna. A Porschénak nagyon hosszú és sikeres Formula-1-es múltja van, talán az elvárások is nagyobbak lennének, ha a Porschéval indulnának. Míg az Audinak így lehetne néhány átfutási éve, amíg a dobogó tetejére tud állni."
Sajtóhírek szerint az Audi a Formula-1-es szereplésért cserébe kivonulna a hosszú távú versenyzésből és a Német Túraautó Bajnokságból is - mondta el Hámor Iván, a Portfolio Cégautó mellékletének vezetője.
"Nehéz kimutatni, milyen közvetlen hatásai lehetnek a szereplésnek, de egy ilyen döntés csak akkor születik meg, ha pozitív a mérlege. Magyarországon ennek semmilyen hatása nem lenne, annyira más ez a nagyságrend, még a számok sincsenek köszönőviszonyban egymással, még akkor sem, ha az egyik forintban, a másik dollárban vagy euróban van. Tehát nemhogy háromszázszoros, hanem ennél jóval nagyobb az a nagyságrendi különbség, ami mondjuk egy hazai kézilabda támogatást, vagy a Formula-1-ben való globális részvételt jelenti.
Az Audi a jelenlegi tervek szerint 2018-ban szállna be a Formula-1-be, a négyszeres világbajnok Red Bull istálló felvásárlásával.